Dat een schone werkplek erg belangrijk is weten we allemaal. Dat het slim is om het dagelijks bij te houden klinkt ook heel logisch. Maar waarom is het dan vaak tóch zo moeilijk om een ruimte samen schoon te houden?
Het verrichten van dagelijks schoonmaakwerk voelt soms erg ondankbaar. Je steekt er veel tijd en energie in en voordat je het weet kun je weer opnieuw beginnen. Waar veel mensen in- en uit lopen en hard werken, wordt het nou eenmaal ook snel vies. Veel bedrijven beginnen zelf enthousiast aan dagelijks schoonmaakwerk, maar raken snel weer uit het ritme. Waar gaat het mis?
WAT VERSTAAN WE ONDER DAGELIJKSE SCHOONMAAK-WERKZAAMHEDEN?
Het reinigen van de koelkast of vaatwasser hoeft natuurlijk niet dagelijks te gebeuren. Die klussen vallen onder periodieke schoonmaakwerkzaamheden. Schoonmaakwerkzaamheden als stofzuigen, dweilen, stoffen, ergens een vochtig doekje overheen halen, prullenbakken legen, rommel opruimen en de vaatwasser in- en uitruimen vallen onder dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden. Omdat mensen in werkruimtes dagelijks samen komen, moeten deze ook vaker worden schoongemaakt.
“WE DOEN HET ER WEL EVEN BIJ”
Zoals eerder genoemd gaan veel bedrijven eerst zelf enthousiast aan de slag. Als iedereen zijn steentje bijdraagt is het namelijk zo gebeurt. Maar wil je het goed doen, dan komt er stiekem toch wat meer kijken bij dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden. Naast dat iedereen zijn eigen kopje op het aanrecht zet en iemand snel een doekje over de bureaus haalt, moet er ook iemand verantwoordelijk zijn voor het dweilen van de vloer, het aanvullen van schoonmaakmiddelen of het stofzuigen van de gangen.
Daarnaast zijn er vaak onduidelijke afspraken over dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden. Zeker wanneer er gewerkt wordt met flexplekken neemt vaak niemand de verantwoordelijkheid. Dit kan leiden tot frustraties. Kortom: dagelijks schoonmaakwerk wordt nogal eens onderschat. Wil je dat het goed gedaan wordt? Dan kost dit tijd en aandacht.
UITBESTEDEN VAN DAGELIJKSE SCHOONMAAK
Om ervoor te zorgen dat de dagelijkse schoonmaak genoeg aandacht krijgt, kun je deze uitbesteden aan een professioneel schoonmaakbedrijf. Wanneer onze Allesreinigers zorg dragen voor het schoonhouden van kantoorruimtes, vloeren en kantines, hou jij tijd over voor je eigen werk. Met jarenlange ervaring, een hoop kennis en professionele schoonmaakmaterialen nemen zij graag deze zorg graag uit handen. Dat scheelt jou tijd én geld.
Merk je dat de dagelijkse schoonmaak voor jouw bedrijf ook niet als vanzelf gaat? Overweeg dan eens om je dagelijkse schoonmaakwerkzaamheden uit te besteden aan onze professionele Allesreinigers. Meer informatie? Neem contact met ons op! Wij zijn onder andere werkzaam in Tilburg en Breda.